DZIEŃ DZIECKA

Z okazji Dnia Dziecka odwiedził nas teatrzyk ze spektaklem pod tytułem ,,Calineczka". Spędziliśmy bardzo aktywnie dzień robiąc bańki, tatuaże, frytki na obiad, malowanie na folii, tor przeszkód, ciasto czekoladowe na deser, wyrób korali ręcznie malowanych, kanapeczki samodzielnie robione, słodki poczęstunek i soczki, baloniki na do widzenia. Jednym słowem: było gwarno, kolorowo i ciekawie. Powtórzymy to z pewnością za rok : )

                                   

     

DZIEŃ MAMY W JEŻYKACH

Dzień Mamy już za nami! Jeżyki bardzo się ostatnio napracowały: same wykonały zaproszenia i upominki dla swoich Mam, długo przygotowywały się do wokalno-recytatorskiego występu... Gdy już wystąpiły, zaprosiły Mamy na warsztaty jubilerskie. Panie pomogły dzieciom zrobić bransoletki sznurkowe, a sobie skomponowały też bransoletki na prawdziwym jubilerskim drucie. Wyszły prawdziwe cudeńka! To był bardzo miło spędzony czas :)

     

     

     

ĆWICZENIA PRAKTYCZNE

Ćwiczenia praktyczne zaczerpnięte z metody M. Montessori bardzo spodobały się wszystkim przedszkolakom. Tym razem kąpiemy i ubieramy lalki : ) Największym wyzwaniem było założenie pampersa i ubieranie bobasa, a wszystko w myśl zasady „pomóż mi, żebym mógł zrobić to sam”.

                        

     

 

MAJ W JEŻYKACH 

I Tydzień

Temat: Coś o kulturze.

- ,,Kino" słuchamy słuchowiska ze zrozumieniem i rozmawiamy nt. filmów, aktorów, sceny, przedstawień. Na czym polega praca reżysera? - korzystamy z materiałów multimedialnych

- Matematyka - znaki ,,+ - < > " układamy działania

- Dzień za dniem - uczymy się wierszyka na pamięć o dniach tygodnia

- Ćwiczymy zapis literek pisanych w liniaturze i układamy słowa krótkie i dłuższe

- Rozwijamy się kreatywnie: Bocian na łące!

- Ćwiczymy do dwóch przedstawień.

II Tydzień

Temat:  Książka - mój przyjaciel

- Rozmawiamy o książkach: jak się je robi, jak wyglądają, o czym one opowiadają? - wypowiedzi dzieci, budowanie zdań złożonych

- Powtarzamy poznane dotąd cyfry tworząc zbiory i podzbiory

- Uczymy sie piosenki ,, Łukasz"

- Uczymy się krótkich rymowanek w sam raz do sylabizowania

- Poznajemy literkę „Ł,ł” - monografia, odtwarzanie wzoru, wygłos, śródgłos

- Praca plastyczna: projektujemy okładkę książki.

III Tydzień

Temat: Baśnie, bajki, legendy

- ,,Kwiat paproci" - rozmawiamy o tekście. Układanie zdarzeń chronologicznie, różnicowanie prawdy i fikcji w książkach. Tworzenie ilustracji do tekstu - malowanie farbami

- Bawimy sie w kodowanie

- Praca z podręcznikiem i kartami pracy

- Zajęcia plastyczne: Kwiaty na łące tęczą barwione

- Głoskujemy słowa i słówka

- Wprowadzenie liczby 10 i liczb porządkowych

IV Tydzień

Temat: Rodzina

- ,,Przybij piątkę!" - rozmawiamy o rodzinie - streszczamy tekst opowiadania swoimi słowami

- Słuchowisko - nauka relaksu

- Co robi mama ? - rozmowa z dziećmi nt pracy mamy i jak jej można pomóc

- Praca plastyczna - portret mamy

- Dbamy o ruch na świeżym powietrzu

- Poznajemy literkę „H, h” - monografia, odtwarzanie wzoru, wygłos, śródgłos

- Występujemy dla Mamy - recital i warsztaty biżuteryjne z mamą

JĘZYK NIEMIECKI 

Thema: Was sind deine Hobbys?

 Wortschatzliste:

Fahrrad fahren – jeździć na rowerze

Fuβball spielen – grać w piłkę

laufen – biegać

reiten – jeździć konno

Tennis spielen – grać w tenisa

Badminton spielen – grać w kometkę

Basketball spielen – grać w koszykówkę

Tischtennis spielen – grać w ping ponga

Na zachętę wierszyk dla głodomorów :)

Wir haben hunger hunger hunger,

haben hunger hunger  hunger,

haben hunge  hunger hunger,

haben Durst!

Piep, piep, Mäuschen,

komm aus deinem Häuschen.

Piep, piep, piep,

Guten Appetit !

Czas na piosenki. Dziś będziemy spiewać dwie - coś do poruszania się i piosenka zachęcająca do kółka :)

Was machen wir so gerne?  https://www.youtube.com/watch?v=_g53wGPUI5Q

Wir machen einen Kreis   https://www.youtube.com/watch?v=1SWLTMLHBGE

Źródło: https://www.lehrerbuero.de/grundschule/unterrichtsmaterialien

KOŁO ROZWIĄZAŃ

Podczas zajęć poznawaliśmy kolejne sposoby na rozmowę o emocjach i zasobach do odkrywania ich. Poza „emocjometrem” i wieżą, np. złości, po raz kolejny użyliśmy połączenia kreatywności z wykorzystaniem elementów pedagogiki Marii Montessori. Koło rozwiązań to bardzo prosta pomoc. W czasie, kiedy jesteśmy zrelaksowani i mamy dostęp do własnych zasobów, tworzymy rozwiązania, "do poradzenia sobie" w trudnych sytuacjach (na tyle trudnych, że nie mamy dostępu do nabytych zasobów, na tyle trudnych, że reagujemy destruktywne). Kartka, pomysł, nożyczki i kredka/długopis/rurka... Gotowe! Zakręćmy kołem wspólnie. Sprawdźmy to: jak możemy zareagować w danej sytuacji? Udanej zabawy!

     

FILOMATA realizuje projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach RPO-EFS
MOC MOŻLIWOŚCI
zobacz szczegóły