MAJ W JEŻYKACH 

I Tydzień

Temat: Coś o kulturze.

- ,,Kino" słuchamy słuchowiska ze zrozumieniem i rozmawiamy nt. filmów, aktorów, sceny, przedstawień. Na czym polega praca reżysera? - korzystamy z materiałów multimedialnych

- Matematyka - znaki ,,+ - < > " układamy działania

- Dzień za dniem - uczymy się wierszyka na pamięć o dniach tygodnia

- Ćwiczymy zapis literek pisanych w liniaturze i układamy słowa krótkie i dłuższe

- Rozwijamy się kreatywnie: Bocian na łące!

- Ćwiczymy do dwóch przedstawień.

II Tydzień

Temat:  Książka - mój przyjaciel

- Rozmawiamy o książkach: jak się je robi, jak wyglądają, o czym one opowiadają? - wypowiedzi dzieci, budowanie zdań złożonych

- Powtarzamy poznane dotąd cyfry tworząc zbiory i podzbiory

- Uczymy sie piosenki ,, Łukasz"

- Uczymy się krótkich rymowanek w sam raz do sylabizowania

- Poznajemy literkę „Ł,ł” - monografia, odtwarzanie wzoru, wygłos, śródgłos

- Praca plastyczna: projektujemy okładkę książki.

III Tydzień

Temat: Baśnie, bajki, legendy

- ,,Kwiat paproci" - rozmawiamy o tekście. Układanie zdarzeń chronologicznie, różnicowanie prawdy i fikcji w książkach. Tworzenie ilustracji do tekstu - malowanie farbami

- Bawimy sie w kodowanie

- Praca z podręcznikiem i kartami pracy

- Zajęcia plastyczne: Kwiaty na łące tęczą barwione

- Głoskujemy słowa i słówka

- Wprowadzenie liczby 10 i liczb porządkowych

IV Tydzień

Temat: Rodzina

- ,,Przybij piątkę!" - rozmawiamy o rodzinie - streszczamy tekst opowiadania swoimi słowami

- Słuchowisko - nauka relaksu

- Co robi mama ? - rozmowa z dziećmi nt pracy mamy i jak jej można pomóc

- Praca plastyczna - portret mamy

- Dbamy o ruch na świeżym powietrzu

- Poznajemy literkę „H, h” - monografia, odtwarzanie wzoru, wygłos, śródgłos

- Występujemy dla Mamy - recital i warsztaty biżuteryjne z mamą

JĘZYK NIEMIECKI 

Thema: Was sind deine Hobbys?

 Wortschatzliste:

Fahrrad fahren – jeździć na rowerze

Fuβball spielen – grać w piłkę

laufen – biegać

reiten – jeździć konno

Tennis spielen – grać w tenisa

Badminton spielen – grać w kometkę

Basketball spielen – grać w koszykówkę

Tischtennis spielen – grać w ping ponga

Na zachętę wierszyk dla głodomorów :)

Wir haben hunger hunger hunger,

haben hunger hunger  hunger,

haben hunge  hunger hunger,

haben Durst!

Piep, piep, Mäuschen,

komm aus deinem Häuschen.

Piep, piep, piep,

Guten Appetit !

Czas na piosenki. Dziś będziemy spiewać dwie - coś do poruszania się i piosenka zachęcająca do kółka :)

Was machen wir so gerne?  https://www.youtube.com/watch?v=_g53wGPUI5Q

Wir machen einen Kreis   https://www.youtube.com/watch?v=1SWLTMLHBGE

Źródło: https://www.lehrerbuero.de/grundschule/unterrichtsmaterialien

KOŁO ROZWIĄZAŃ

Podczas zajęć poznawaliśmy kolejne sposoby na rozmowę o emocjach i zasobach do odkrywania ich. Poza „emocjometrem” i wieżą, np. złości, po raz kolejny użyliśmy połączenia kreatywności z wykorzystaniem elementów pedagogiki Marii Montessori. Koło rozwiązań to bardzo prosta pomoc. W czasie, kiedy jesteśmy zrelaksowani i mamy dostęp do własnych zasobów, tworzymy rozwiązania, "do poradzenia sobie" w trudnych sytuacjach (na tyle trudnych, że nie mamy dostępu do nabytych zasobów, na tyle trudnych, że reagujemy destruktywne). Kartka, pomysł, nożyczki i kredka/długopis/rurka... Gotowe! Zakręćmy kołem wspólnie. Sprawdźmy to: jak możemy zareagować w danej sytuacji? Udanej zabawy!

     

SZUKAMY ZAJĄCZKA

W czwartek przedszkolaki obecne w przedszkolu wybrały się na przedszkolny plac zabaw na którym zajączek ukrył drobne upominki dla dzieci.

     

     

WARSZTATY WIELKANOCNE

W ubiegłym tygodniu Jeżyki wzięły udział w warsztatach wielkanocnych. Dzieci napracowały się przy wyrobie kolorowych wielkich jaj - zawieszek do okna i świątecznych kurek na grzędzie osadzonych. Było dużo pracy, dużo kolorów i mnóstwo radochy!

     

     

     

   

 

23 marca Przedszkolaki podjęły „skarpetkowe wyzwanie”, zakładając dwie różne skarpetki, jako symbol solidarności i tolerancji  z osobami z Zespołem Downa i nie tylko.

     

   

FILOMATA realizuje projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach RPO-EFS
MOC MOŻLIWOŚCI
zobacz szczegóły