TĘCZOWE WAKACJE

Wakacje w przedszkolu w tym roku są podzielone na kolory. W każdym tygodniu obowiązuje inny kolor przewodni.

I pierwszy tydzień - żółty za nami. Oto, co robiliśmy:

-,,Ja na plaży" - wizualizacja wakacji nad wodą z parasolką, piaskiem, zabawkami plażowymi i własną osobą z masy solnej. Masa przydała się potem do lepienia pierogów i klusek wszelkiej maści!

- Uczyliśmy się piosenki ,,Yellow Submarine" i przedstawiliśmy ją na papierze.

- Wzięliśmy udział w projekcie grupowym ,,Zdrowie na żółto".

- Zaprojektowaliśmy grę ogrodową.

II tydzień - niebieski:

-Detektywi na tropie dźwięków"- szukanie odgłosów kojarzących się z wodą. Słuchanie brzmienia burzy, deszczu, szumu morza, odgłosów wielorybów i delfinów. Wykonanie karty pracy- wycięcie puzzli, ułożenie delfina oraz słowa delfiny

- "Zaginione litery" - dopasowanie słów do obrazków w kolorze niebieskim.

- Zabawa " Które słowo się zgubiło? " - szukanie słowa które zniknęło (zostało schowane) lub było przy niepoprawnym obrazku.

- ,,Morskie opowieści"- legenda o pierwszej latarni morskiej i wykonanie do niej żaglówki origami.

Kolejny tydzień w kolorze czerwonym już przed nami : )

SMERFNY SPACER NA LODY

Korzystając z pięknej pogody Smerfy wybrały się na lody do pobliskiej lodziarni. Każdy przedszkolak samodzielnie wybrał i zamówił swój ulubiony smak. Przechodząc przez jezdnię mieliśmy okazję utrwalić zasady bezpiecznego korzystania z przejścia dla pieszych. Było bardzo słodko i pysznie :)

PRZEDSZKOLNY PRZEGLĄD TALENTÓW

Codziennie obserwujemy niezwykłe talenty naszych Przedszkolaków, które realizują również w domu. Stworzyliśmy dzieciom możliwość dzielenia się swoimi pasjami z szerszym gronem - rówieśnikami oraz nauczycielami. W maju zorganizowaliśmy  Przedszkolny Przegląd Talentów w naszej placówce. Dzieci razem z rodzicami przygotowały filmiki przedstawiające ich talenty m.in. muzyczne, sportowe, taneczne, plastyczne i inne.  A my mogliśmy je później wspólnie podziwiać. Zobaczcie sami !

Jeszcze raz gratulujemy wspaniałych talentów i życzymy powodzenia w rozwijaniu swoich pasji !

WYCIECZKA DO RUD RACIBORSKICH

Wycieczka zorganizowana została 22 i 23 czerwca do Rud Raciborskich. Wspólnie udaliśmy się na przejażdżkę lokomotywą ze stacji Ruda do Stanicy. Podczas jazdy mogliśmy podziwiać zgromadzone na torach unikatowe lokomotywy, wagony oraz zabytkowe eksponaty, które były dla nas dużą atrakcją. Po powrocie do stacji początkowej czekała na nas pani, która pokazała nam jak jeździ się drezyną. Każdy z uczestników wycieczki mógł spróbować swoich sił i wziąć udział w wyścigach na torze. Po wielkich emocjach i przeżyciach udaliśmy się na  zwiedzanie Lokomotywowni, gdzie przewodnik opowiadał nam historię powstania tego miejsca. Zapamiętaliśmy, że Kolej Wąskotorowa pojawiła się z końcem XIX wieku, gdzie stosowano wówczas trakcję parową a później przekształcona została na trakcję elektryczną i spalinową. Dowiedzieliśmy się, że nazwa stacji Ruda, pochodzi z legend  o istnieniu skrzata , który czuwa nad dobrem miejscowości i mieszkańców. Oprócz zwiedzania Lokomotywowni, spotkaliśmy się z okolicznym kowalem, który opowiedział nam o swojej ciężkiej pracy, o narzędziach, które wykorzystuje do robienia różnych produktów.  Po zwiedzaniu nadszedł czas na odpoczynek oraz posiłek. Udaliśmy się na miejsce, gdzie czekało na nas ognisko z kiełbaskami i herbatą. Każdy mógł sobie usiąść, zrelaksować się i posilić.  Każdy z uczestników wycieczki otrzymało dyplom oraz upominki za aktywny udział. Dzień był pełen wrażeń i niespodzianek. Wszyscy byli zadowoleni i na pewno będą wspominać tę podróż na długo. Takich wspaniałych przygód jest jeszcze wiele przed nami!

TEATRZYK W PRZEDSZKOLU

18 czerwca dzieci odwiedził Teatrzyk kukiełkowy PINOKIO z bajką pod tytułem "Igraszki Smoków".

FILOMATA realizuje projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach RPO-EFS