CZERWIEC U TYGRYSKÓW

I TYDZIEŃ – Lato – czas zabawy:

  • poznajemy pojęcie „tolerancja”,
  • rozwijamy umiejętność nazywania swoich emocji,
  • poznajemy nazwę pierwszego letniego miesiąca,
  • poznajemy określenia związane z położeniem różnych przedmiotów w przestrzeni,
  • poznajemy nowe kroki taneczne,
  • poznajemy wygląd i nazwy niektórych letnich kwiatów.

II TYDZIEŃ – Kolorowe lato:                                                                                                           

  • poznajemy znaczenie słów „być tolerancyjnym”,
  • poznajemy nazwy wybranych mieszkańców łąki,
  • rozwiązujemy zagadki słowne,
  • poznajemy wybrane wiadomości na temat pszczół,
  • rozwijamy umiejętność przeliczania i klasyfikowania,
  • poznajemy głosy wybranych mieszkańców łąki,
  • rozwijamy twórcze myślenie,
  • wzbogacamy doświadczenia plastyczne.

III TYDZIEŃ – Żegnamy przedszkole:

  • poznajemy znaczenie zaufania na podstawie opowiadania,
  • poznajemy różne sposoby spędzania czasu latem,
  • doskonalenie umiejętności logicznego myślenia,
  • poznajemy aktywne sposoby spędzania wolnego czasu nad morzem,
  • poznajemy różne letnie zabawy,
  • poznajemy letnie przysmaki.

IV TYDZIEŃ – Do widzenia!:

  • poznajemy utwory o charakterze żartobliwym z dziecięcego kanonu literatury,
  • rozwijamy umiejętność odczytywania myśli przewodniej utworu literackiego,
  • poznajemy cechy charakterystyczne wybranych krajobrazów: morze, góry, jeziora,
  • poznajemy sposoby ochrony przed słońcem,
  • ukazujemy konieczność bezpiecznego korzystania ze słońca,
  • poznajemy zasady bezpiecznej zabawy nad morzem,
  • wdrażamy się do odpowiedzialnego zachowania podczas wakacji nad morzem.

 

Nauczymy się piosenki : „Niech żyją wakacje!”

Ref.: Niech żyją wakacje, niech żyje pole i las,

I niebo, i słońce , wolny, swobodny czas.

Pojedzie z nami piłka i kajak, i skakanka,

będziemy grać w siatkówkę do samiutkiego ranka.

Gorące słońce na ciemno nas opali,

w srebrzystej bystrej rzece będziemy się kąpali.

DZIEŃ DZIECKA

Z okazji Dnia Dziecka odwiedził nas teatrzyk ze spektaklem pod tytułem ,,Calineczka". Spędziliśmy bardzo aktywnie dzień robiąc bańki, tatuaże, frytki na obiad, malowanie na folii, tor przeszkód, ciasto czekoladowe na deser, wyrób korali ręcznie malowanych, kanapeczki samodzielnie robione, słodki poczęstunek i soczki, baloniki na do widzenia. Jednym słowem: było gwarno, kolorowo i ciekawie. Powtórzymy to z pewnością za rok : )

                                   

     

ĆWICZENIA PRAKTYCZNE

Ćwiczenia praktyczne zaczerpnięte z metody M. Montessori bardzo spodobały się wszystkim przedszkolakom. Tym razem kąpiemy i ubieramy lalki : ) Największym wyzwaniem było założenie pampersa i ubieranie bobasa, a wszystko w myśl zasady „pomóż mi, żebym mógł zrobić to sam”.

                        

     

 

MAJ U TYGRYSKÓW

I TYDZIEŃ – Książka – mój przyjaciel:

  • poznajemy wartość „mądrość”,
  • poznajemy wygląd różnych książek,
  • budujemy zainteresowanie książkami poprzez różne zabawy,
  • poznajemy funkcję biblioteki oraz zawód bibliotekarza,
  • poznajemy różne książki z nutami,
  • poznajemy pojęcie „sensoryczna książeczka”,
  • Dzień Strażaka.

II TYDZIEŃ – Bajki, baśnie, legendy:

  • poznajemy różne rodzaje książek jako źródła mądrości,
  • poznajemy wybrane utwory z kanonu literatury dziecięcej (bajki i baśnie),
  • rozwijamy umiejętność wypowiadania się na określony temat,
  • poznajemy rolę księgarni,
  • wzbogacamy wiedzę na temat książek,
  • poznajemy rolę muzyki w tworzeniu historii,
  • rozwijamy inwencję twórczą, wyobraźnię i myślenie.

III TYDZIEŃ – Rodzina razem się trzyma:

  • poznajemy rolę i wartość rodziny,
  • poznajemy rolę poszczególnych członków rodziny,
  • wzmacniamy więzi rodzinne,
  • poznajemy nazwy wybranych kwiatów,
  • poznajmy wybrane utwory muzyki poważnej,
  • poznajemy wartość obdarowywania najbliższych upominkami,
  • przygotowujemy własnoręcznie upominki,
  • Dzień Kosmosu.

IV TYDZIEŃ – Ja i moi bliscy:

  • poznajemy rolę rodziny w życiu każdego z jej członków,
  • poznajemy rolę rodziców w życiu dziecka,
  • ukazujemy wartość spędzania czasu wolnego w rodzinie,
  • poznajemy nazwy członków rodziny w języku angielskim,
  • rozwijamy umiejętność przeliczania,
  • poznajemy piosenki o rodzinie z repertuaru dziecięcego,
  • poznajemy wygląd różnych zegarów.

Nauczymy się piosenki „Jesteś mamo skarbem mym”:

Kiedy mija noc i dzień nastaje,
Zawsze mówisz mi – witaj kochanie
Po czym tulisz mnie, czule całujesz,
Więc zaśpiewam Ci, to co ja czuję
Proszę otwórz serce swe,
Niech w nie wpadną słowa te,
Które Tobie teraz ja,
Podarować właśnie chcę
Jesteś mamo skarbem mym,
Kocham Ciebie z całych sił
Jesteś wszystkim tym co mam,
Wszystko Tobie jednej dam

Kiedy mija dzień i noc nastaje,
Mówisz – miłych snów, moje kochanie
Po czym tulisz mnie, czule całujesz,
Więc zaśpiewam Ci, to co ja czuję
Proszę otwórz serce swe,
Niech w nie wpadną słowa te,
Które Tobie teraz ja,
Podarować właśnie chcę
Jesteś mamo skarbem mym,
Kocham Ciebie z całych sił
Jesteś wszystkim tym co mam,
Wszystko Tobie jednej dam
Jesteś mamo skarbem mym,
Kocham Ciebie z całych sił
Jesteś wszystkim tym co mam,
Wszystko Tobie jednej dam

KWIECIEŃ U TYGRYSKÓW

III TYDZIEŃ – Z kulturą za pan brat:

  • poznajemy wartość „wiara we własne siły”,
  • rozwijamy umiejętność rozpoznawania i nazywania emocji odczuwanych w różnych sytuacjach,
  • poznajemy cechy baletu i opery,
  • poszerzamy wiedzę na temat filmu i teatru,
  • wdrażamy się do kulturalnego zachowania podczas zabawy.

IV TYDZIEŃ – Jestem kulturalny:

  • rozmawiamy o swoich emocjach,
  • poznajemy znaczenie słów: proszę, dziękuję, przepraszam,
  • poznajemy sposoby dbania o środowisko naturalne,
  • uczymy się rozpoznawać pojemniki do segregowania odpadów,
  • uwrażliwiamy się na konieczność dbania o przyrodę i jej zasoby,
  • poznajemy zasady kulturalnego zachowania w lesie,
  • wdrażamy się do poszanowania pracy innych.

Poznamy wiersz: Trzy magiczne słowa M. Szeląg:

Trzy magiczne słowa zapamięta moja głowa:

proszę, dziękuję, przepraszam – do mojego serca zapraszam.

Proszę – mówię, kiedy daję, dziękuję – gdy coś dostaję.

A słowo przepraszam powiem, gdy przykrość tobie zrobię.

FILOMATA realizuje projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach RPO-EFS
MOC MOŻLIWOŚCI
zobacz szczegóły