MAJ U TYGRYSKÓW

I TYDZIEŃ – Książka – mój przyjaciel:

  • poznajemy wartość „mądrość”,
  • poznajemy wygląd różnych książek,
  • budujemy zainteresowanie książkami poprzez różne zabawy,
  • poznajemy funkcję biblioteki oraz zawód bibliotekarza,
  • poznajemy różne książki z nutami,
  • poznajemy pojęcie „sensoryczna książeczka”,
  • Dzień Strażaka.

II TYDZIEŃ – Bajki, baśnie, legendy:

  • poznajemy różne rodzaje książek jako źródła mądrości,
  • poznajemy wybrane utwory z kanonu literatury dziecięcej (bajki i baśnie),
  • rozwijamy umiejętność wypowiadania się na określony temat,
  • poznajemy rolę księgarni,
  • wzbogacamy wiedzę na temat książek,
  • poznajemy rolę muzyki w tworzeniu historii,
  • rozwijamy inwencję twórczą, wyobraźnię i myślenie.

III TYDZIEŃ – Rodzina razem się trzyma:

  • poznajemy rolę i wartość rodziny,
  • poznajemy rolę poszczególnych członków rodziny,
  • wzmacniamy więzi rodzinne,
  • poznajemy nazwy wybranych kwiatów,
  • poznajmy wybrane utwory muzyki poważnej,
  • poznajemy wartość obdarowywania najbliższych upominkami,
  • przygotowujemy własnoręcznie upominki,
  • Dzień Kosmosu.

IV TYDZIEŃ – Ja i moi bliscy:

  • poznajemy rolę rodziny w życiu każdego z jej członków,
  • poznajemy rolę rodziców w życiu dziecka,
  • ukazujemy wartość spędzania czasu wolnego w rodzinie,
  • poznajemy nazwy członków rodziny w języku angielskim,
  • rozwijamy umiejętność przeliczania,
  • poznajemy piosenki o rodzinie z repertuaru dziecięcego,
  • poznajemy wygląd różnych zegarów.

Nauczymy się piosenki „Jesteś mamo skarbem mym”:

Kiedy mija noc i dzień nastaje,
Zawsze mówisz mi – witaj kochanie
Po czym tulisz mnie, czule całujesz,
Więc zaśpiewam Ci, to co ja czuję
Proszę otwórz serce swe,
Niech w nie wpadną słowa te,
Które Tobie teraz ja,
Podarować właśnie chcę
Jesteś mamo skarbem mym,
Kocham Ciebie z całych sił
Jesteś wszystkim tym co mam,
Wszystko Tobie jednej dam

Kiedy mija dzień i noc nastaje,
Mówisz – miłych snów, moje kochanie
Po czym tulisz mnie, czule całujesz,
Więc zaśpiewam Ci, to co ja czuję
Proszę otwórz serce swe,
Niech w nie wpadną słowa te,
Które Tobie teraz ja,
Podarować właśnie chcę
Jesteś mamo skarbem mym,
Kocham Ciebie z całych sił
Jesteś wszystkim tym co mam,
Wszystko Tobie jednej dam
Jesteś mamo skarbem mym,
Kocham Ciebie z całych sił
Jesteś wszystkim tym co mam,
Wszystko Tobie jednej dam

KWIECIEŃ U TYGRYSKÓW

III TYDZIEŃ – Z kulturą za pan brat:

  • poznajemy wartość „wiara we własne siły”,
  • rozwijamy umiejętność rozpoznawania i nazywania emocji odczuwanych w różnych sytuacjach,
  • poznajemy cechy baletu i opery,
  • poszerzamy wiedzę na temat filmu i teatru,
  • wdrażamy się do kulturalnego zachowania podczas zabawy.

IV TYDZIEŃ – Jestem kulturalny:

  • rozmawiamy o swoich emocjach,
  • poznajemy znaczenie słów: proszę, dziękuję, przepraszam,
  • poznajemy sposoby dbania o środowisko naturalne,
  • uczymy się rozpoznawać pojemniki do segregowania odpadów,
  • uwrażliwiamy się na konieczność dbania o przyrodę i jej zasoby,
  • poznajemy zasady kulturalnego zachowania w lesie,
  • wdrażamy się do poszanowania pracy innych.

Poznamy wiersz: Trzy magiczne słowa M. Szeląg:

Trzy magiczne słowa zapamięta moja głowa:

proszę, dziękuję, przepraszam – do mojego serca zapraszam.

Proszę – mówię, kiedy daję, dziękuję – gdy coś dostaję.

A słowo przepraszam powiem, gdy przykrość tobie zrobię.

SZUKAMY ZAJĄCZKA

W czwartek przedszkolaki obecne w przedszkolu wybrały się na przedszkolny plac zabaw na którym zajączek ukrył drobne upominki dla dzieci.

     

     

23 marca Przedszkolaki podjęły „skarpetkowe wyzwanie”, zakładając dwie różne skarpetki, jako symbol solidarności i tolerancji  z osobami z Zespołem Downa i nie tylko.

     

   

WITAJ WIOSNO

 „Powitanie wiosny” M. Konopnicka

Leci pliszka
spod kamyczka:
- Ja się macie dzieci!
Już przybyła
wiosna miła,
już słoneczko świeci!

Poszły rzeki w
świat daleki,
płyną het - do morza;
A ja śpiewam,
a ja lecę,
gdzie ta ranna zorza!
 

W poniedziałek przedszkolaki pożegnały zimę i powitały wiosnę, której oznak szukaliśmy podczas kolorowego spaceru w okolicy przedszkola.

     

   

FILOMATA realizuje projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach RPO-EFS
MOC MOŻLIWOŚCI
zobacz szczegóły