Aktualności

SZKICE PLENEROWE

W ramach cyklu zajęć „Świetlicowa Twórczość” dzieci poznały technikę rysunku węglem i stworzyły szkice obserwując naturę i elementy architektoniczne wokół naszej szkoły.  Zapraszamy do galerii

SUPER CHŁOPAKI

Z okazji Dnia Chłopca dzisiejszy dzień spędziliśmy na świętowaniu i zabawie!

 

MEDIACJE RÓWIEŚNICZE W SP FILOMATA

W roku szkolnym 2020/2021 MEDIACJE goszczą w FILOMACIE w nowej odsłonie.
Wspólnie z trzynastką starszych uczniów SP założyliśmy SZKOLNY KLUB MEDIACJI. Jego zadaniem jest pomoc młodszym dzieciom radzić sobie z konfliktami oraz stworzyć miejsce gdzie każdy będzie mógł podzielić się swoimi trudnościami z rówieśnikami i uzyskać empatyczne wsparcie.
Całe pierwsze półrocze będziemy przygotowywać się do roli młodych mediatorów. Poznawać czym jest konflikt i jak należy go rozumieć, co robić aby konflikt się nie powiększał, jakie role pojawiają się w konflikcie i jak czują się osoby w każdej z tych ról. Dodatkowo nauczymy się jak towarzyszyć dzieciom w złości i w smutku, i że nie zawsze mediacje to pierwszy krok w trudnych chwilach. Dodatkowo poznamy metodę MINIMEDIACJI SNO, którą stworzyła Pani Katarzyna Dworaczyk, a która pomaga w konfliktach z dziećmi w każdym wieku.
Klasy I-III również stworzyły swoje KÓŁKO MEDIACYJNE. Ideą naszych spotkań  jest wszechstronny empatyczny rozwój dzieci. Będziemy oswajać się z 4 krokami NVC czyli krokami Porozumienia Bez Przemocy. Rozróżniać oceny od obserwacji, rozwijać umiejętność rozpoznawania własnych uczuć oraz radzenie sobie z nimi, oraz rozwijać umiejętność formułowania własnych potrzeb, jak również rozpoznawania potrzeb innych ludzi.

 

CUDAKI- ŚMIECIAKI Z 2B

Dzisiaj na zajęciach rozmawialiśmy o ekologii, a z surowców wtórnych powstały takie cuda!

 

SEZON ŻONGLOWANIA ROZPOCZĘTY!

W naszej szkole uczennice i uczniowie ćwiczą umiejętność żonglowania. To świetna zabawa i relaks ale także działanie, którego celem jest wzmocnienie poczucia własnej wartości. Dzięki żonglowaniu dzieci:

  • poprawiają swoją koordynację wzrokowo-ruchową, synchronizują półkule mózgowe,
  • poszerzają pole widzenia - co jest podstawą szybkiego czytania,
  • uczą się  cierpliwości, bowiem na początku piłki będą „uciekać”  
  • poprawiają umiejętność koncentracji  
  • poprawiają refleks
  • rozwijają swoją wyobraźnię  

Żonglowanie  wpływa na układ krwionośny bo podrzucanie i łapanie piłeczek wymaga sporej aktywności fizycznej, pomaga także utrzymać prawidłową postawę ciała.
Dave Finnigan, żongler i były prezes International Juggling Association  z USA, twórca programu „Juggling for Success"  w 2002 roku stwierdził: „ucząc się śledzić lot obiektów naszymi oczami, wzmacniamy naszą umiejętność czytania. Matematyczne i naukowe umiejętności również mogą się rozwijać, gdy uczymy się układać obiekty w logicznym porządku, a przy tym rozwijamy umiejętności wymagające złożonych, następujących po sobie czynności. Zwiększa się również poczucie własnej wartości dzieci, gdyż uczą się one czegoś nowego, nieznanego i osiągają to - potem mogą uczyć również swoich rówieśników, rodziców i rodzinę"

FILOMATA realizuje projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach RPO-EFS
MOC MOŻLIWOŚCI
zobacz szczegóły