FILOMATA - Akademia Rozwoju

  • slidebg1
    FILOMATA -szkoła możliwości
    - czas na zmiany
  • slidebg1
    FILOMATA -szkoła możliwości
    - czas na zmiany
FilomataSzkoleniaMINI MEDIACJE - warsztaty

8 Stycznia 2019, 2:28

Train the Trainer - Mini Mediacje

Zapraszamy na cykl warsztatów, który wyposaży uczestników w narzędzia oraz wiedzę, by przeprowadzać spotkania, wykłady oraz warsztaty "Mini Mediacji z i między dziećmi" stworzoną przez Katarzynę Dworaczyk metodę SNO (Słyszę, Nazywam, Otwieram się na rozwiązania).

Tak Katarzyna Dworaczyk opisuje metodę SNO:

3 lata temu w Poznaniu przeprowadziłam pierwsze warsztaty dotyczące Mini Mediacji z i między dziećmi. Metoda SNO była wynikiem poznania takich narzędzi jak Mikro-kręgi, mediacje sądowe, spójne z Porozumieniem bez Przemocy, towarzyszenie innym w procesie złości, jednocześnie to, co doprowadziło mnie do trójki SŁYSZĘ - NAZYWAM - OTWIERAM OKNO, to długie i intensywne, nierzadko radosne rozmowy z dziećmi w przedszkolach, na placach zabaw, w domu. Metoda, którą dzielę się od wielu lat, jest „testowana na dzieciach”. Uczestnicy moich spontanicznych, terenowych Mini Mediacji szybko dawali mi feedback - po prostu odchodzili, gdy na przykład, wiedziałam lepiej, lub prosiłam, żeby powtórzyli, czego chce koleżanka lub właśnie do mnie przychodzili, gdy wybierałam dawanie uwagi i stwarzanie przestrzeni na samodzielność i kreatywność.

Model SNO jest, jak mówił Rosenberg „simple but not easy”, czyli prosty, a nie do końca może łatwy w stosowaniu:-) Mając świadomość, że najbardziej aktywną potrzebą dzieci jest UWAGA, pierwszy punkt to SŁYSZĘ - DAJĘ ZNAĆ, ŻE SŁYSZĘ (co nie jest jednoznaczne z tym, że się zgadzam), dzięki powtórzeniu tego, co dziecko do nas mówi, nie powtórzy tego jeszcze raz, tylko głośniej, lub kopiąc rower etc. Toteż pierwszy punkt to „S”.

Drugi punkt „N” - nazywam potrzebę - zgodnie z Porozumieniem, wszystko, co robimy, lub czego wybieramy nie robić, wszystko, co mówimy, lub czego decydujemy się nie powiedzieć jest po to, by zaspokoić naszą potrzebę. Kluczowe jest dotarcie do potrzeby, ponieważ to do niej dobierzemy strategie. Jeśli jej nie znamy, pomysły na jej spełnienie wybieramy na „chybił-trafił”, a szansa, że „trafimy” jest niewielka. Możemy się domyślać, czego dziecko potrzebuje, sama chęć dotarcia do potrzeby dziecka już jest empatią. Możemy też zapytać „dlaczego chcesz…./ dlaczego nie chcesz…” i wspólnie z dzieckiem odnaleźć źródło jego frustracji.

Trzeci punkt „O”, z mojego warsztatowego doświadczenia jest czasami dla uczestników największym wyzwaniem, ponieważ zamiast sypać tutaj „świetnymi” pomysłami „doskonałymi” radami, otwieramy okno na rozwiązanie, czyli stwarzamy przestrzeń na to, by dziecko/dzieci same szukały rozwiązań, a nasze genialne strategie czekają w gotowości w naszej głowie i mocno pracujemy, by nie wyszły (przynajmniej na początku) przez „ust naszych korale”. Pytamy: „To co można zrobić, by…”, „A jak chcesz, żeby było?”, „To jakie macie pomysły na rozwiązanie tej sprawy…”

Cykl warsztatów ma na celu zapoznanie osób uczestniczących z Mini mediacjami metodą SNO,da im możliwość prowadzenia mediacji w szkołach i przedszkolach z dziećmi, nauczenie tego narzędzia uczestników swoich szkoleń, wykładów, spotkań.

Oprócz wiedzy merytorycznej dotyczącej konfliktu, Porozumienia bez Przemocy, empatycznej komunikacji i mediacji, osoby uczestniczące poznają również warsztat wystąpień publicznych, tworzenie scenariuszy szkoleń, prowadzenia szkoleń (od integracji po ewaluację), prowadzenie spotkań indywidualnych oraz grup praktycznych.

Uczestnicy otrzymają komplet materiałów źródłowych (edytowalne pliki prezentacji, ćwiczeń, scenariuszy, bajek, etc.) do samodzielnego przeprowadzania spotkań.

Oprócz Mini Mediacji opartych o system SNO, będziemy rozkładać na czynniki pierwsze (i szukać odpowiedzi służących dialogowi z dzieckiem i między nimi):

  • przepraszanie
  • docenianie
  • towarzyszenie w procesie złości
  • towarzyszenie w płaczu
  • … i wszystko, co nam ponadto w trakcie warsztatów się pojawi i z czym uczestnicy tutaj trafią.

Wszystkie przedstawione zagadnienia opierają się na i są spójne z Porozumieniem bez Przemocy (NVC), Systemem Wewnętrznej Rodziny (IFS) i Kompasem (Arniny Kashtan).

Warunki uczestnictwa w TTT Mini mediacje:

  • list motywacyjny
  • rozmowa kwalifikacyjna (video rozmowa też jest możliwa)
  • ilość miejsc - 8

Pozytywna ocena pozwala na samodzielne, akredytowane przeprowadzanie warsztatów i wykładów metodą SNO.

Dla kogo?

Do udziału w Treningu TTT zapraszamy nauczycielki, nauczycieli, rodziców, mediatorki i mediatorów, każdego, dla kogo ważne jest wyposażenie następnych pokoleń w samodzielne rozwiązywanie konfliktów.

Kiedy?

październik 2019 - luty 2020 

Daty zjazdów:
11 października 17-21,
12-13 października 9-17,
15 listopada 17-21,
16-17 listopada 9-17,
1-2 lutego 9-17

Gdzie?

GLIWICE, ul. Bojkowska 20a, Siedziba FILOMATY

Koszt:

3000 zł (0% vat) lub 3690 zł (23% vat)

Zachęcamy do uzyskania dofinansowania z BUR - informacja o dofinansowaniu dostępna TUTAJ.

Gwarancją rezerwacji miejsca jest wpłata zaliczki (300 zł) lub pełnej kwoty.

Opłatę należy uiścić przelewem, podając w tytule nazwę szkolenia oraz imię i nazwisko uczestnika.

Nr konta: 37 1140 2004 0000 3802 7680 8011

Organizator:

DU Sp. z o.o.

katarzyna@grl.zone
+48 791333913

Jak się zapisać?
Wypełnij formularz zgłoszeniowy

Prowadzenie warsztatów:

Katarzyna Dworaczyk

Od momentu, kiedy poznałam Porozumienie bez Przemocy Marshalla Rosenberga integruję je w swoim życiu; w pracy, na szkoleniach, w rodzinie. Gdy zostałam mamą, z mniejszymi i większymi sukcesami oraz „coraz lepszymi porażkami” integruję porozumienie w relacji z dziećmi. Widząc zmiany i wzbogacenie życia, jakie daje porozumienie, od 10 lat przedstawiam je nie tylko w biznesie (korporacjach, rodzinnych firmach..), ale i w instytucjach (uniwersytetach, placówkach służby zdrowia...), rodzinach, szkołach i przedszkolach.
Moim rodzinnym miastem jest Gdynia, obecnie mieszkam
w Poznaniu. W 2013 roku zakończyłam proces certyfikacji mediatora. Do zawodu trenera przygotowywałam się w Akademii Trenerów Wyższej Szkoły Psychologii Społecznej w Warszawie. Fascynują mnie interakcje między ludźmi, mediacje zewnętrzne i wewnętrzne i że „czasem warto wybrać bycie szczęśliwym, zamiast posiadania racji”.
Obecnie wprowadzam mini-mediacje do szkół i przedszkoli w całej Polsce, spisuję tam dialogi, które zaczęły układać się w książkę.
Jestem autorką i ilustratorką, w 2016 roku napisałam i wydałam książkę o przekonaniach „Wszystko, co jest teraz zaczęło się tam”.