FILOMATA - Akademia Rozwoju

  • slidebg1
    FILOMATA -szkoła możliwości
    - czas na zmiany
  • slidebg1
    FILOMATA -szkoła możliwości
    - czas na zmiany
FilomataSzkoleniaSELF- REG – czyli jak wspomóc dziecko w radzeniu sobie ze stresem i jednocześnie

SELF-REG

13 Września 2018, 9:07

Zapraszamy na warsztaty dla rodziców i wszystkich, którzy pracują z dziećmi: 


SELF-REG – czyli jak wspomóc dziecko w radzeniu sobie ze stresem i jednocześnie zadbać o siebie?

 

CO TO JEST SELF-REG? 

Określenie SELF-REG pochodzi z książki o tym samym tytule autorstwa dr Stuarta Shankera i jest nauką samoregulacji w sytuacjach, w których doświadczamy napięcia i stresu.
 
Chociaż często spotykamy się z określeniem "metoda" to trudno zgodzić się z tym, że SELF-REG jest tylko metodą. Jest czymś znacznie szerszym – bliższe prawdy będzie nazwanie SELF-REG sposobem patrzenia na dziecko, rodzinę, człowieka z perspektywy doświadczanego stresu i  napięcia. 
Dzięki SELF-REG dziecko uczy się rozpoznawać czynniki wywołujące stres, radzić sobie z emocjami, kontrolować je oraz poprawiać swoją koncentrację. A to pozytywnie wpływa na kontakty międzyludzkie, na wyniki w nauce i w całości – na dobre samopoczucie. 
 
Dziecko inaczej, niż osoby dorosłe reaguje na stres. Coraz więcej dzieci cierpi z powodu wysokiego poziomu stresu, który może mieć bardzo negatywny wpływ na ich rozwój, samopoczucie, stan emocjonalny. W tym wymiarze dzieciństwo nie jest beztroskim, dobrym czasem rozwoju, ale staje się zmaganiem z nieustannym napięciem. Konsekwencją tego mogą być problemy natury zdrowotnej oraz kłopoty z koncentracją i nawiązywaniem relacji. Dobrze, aby rodzice i nauczyciele mieli świadomość, że silny stres ogranicza rozwój dziecka i znali sposoby, dzięki którym poziom stresu można skutecznie regulować.  
Bardzo ważne jest, aby dorośli  potrafili rozpoznać czynniki, które wywołują stres i aby byli w stanie pomóc dzieciom dostrzec własne emocje i umieli z nimi pracować.
 
Dla kogo?
Warsztaty są przeznaczone dla rodziców, pedagogów, terapeutów i osób pracujących z dziećmi i młodzieżą. 
 
Cele warsztatów:
  • Nabycie teoretycznych i praktycznych umiejętności pracy, w oparciu o koncepcję SELF-REG dr Stuarta Shankera;
  • Nabycie teoretycznych i praktycznych umiejętności rozpoznawania stresorów z 5 obszarów;
  • Nabycie teoretycznych i praktycznych umiejętności stosowania 5 kroków SELF-REG;
  • Poszerzenie wiedzy dotyczącej rozwoju układu nerwowego dziecka;
  • Skuteczna pomoc rodzicom i nauczycielom w znalezieniu źródeł różnych trudności, takich jak wybuchy gniewu, agresja albo wycofanie dziecka i zdobycie konkretnych narzędzi do radzenia sobie w tych sytuacjach.
 
Kiedy?
21 września 2019r.(sobota) godz. 9.00 – 16.00 
 
Gdzie? 
Siedziba FILOMATY, Gliwice, ul. Bojkowska 20a
 
Koszt udziału 
Są dwie możliwości:
- jednorazowe opłacenie całego szkolenia w ciągu 3 dni od daty potwierdzenia przez organizatora przyjęcia na szkolenie - wtedy całkowity koszt szkolenia wynosi 190 zł brutto i jest to oferta bezzwrotna,
- wpłata w dwóch ratach: 50 zł zaliczki  w ciągu 3 dni od daty potwierdzenia przez organizatora przyjęcia na szkolenie i II część - 180 zł najpóźniej 10 dni przed rozpoczęciem szkolenia - wtedy koszt całości wynosi 230 zł brutto
Gwarancją rezerwacji miejsca jest wpłata zaliczki lub pełnej kwoty.
Opłatę należy uiścić przelewem, podając w tytule nazwę szkolenia oraz imię i nazwisko uczestnika.
Wystawiamy faktury VAT.
 
Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie potwierdzające uczestnictwo w szkoleniu oraz materiały szkoleniowe.
 
Jak się zapisać?
 
Więcej informacji o SELF-REG  znajdziesz na stronie: https://www.self-reg.pl/

Masz pytania?

Prosimy o kontakt: szkolenia@filomata.pl lub tel. 731 231 741

Prowadzenie warsztatów:
Jagoda Sikora - psycholog, pracownik naukowy w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Śląskiego. Jest autorką programów profilaktycznych dotyczących zdrowia psychicznego skierowanych do młodzieży. Pracuje jako psycholog w Górnośląskim Centrum Zdrowia Dziecka (Szpital Kliniczny nr 6 w Katowicach) na oddziale neurologii wieku rozwojowego, Interesuje się diagnozą rozwoju dziecka, w szczególności dziecka małego od 2 miesiąca życia a także chorobami psychosomatycznymi dzieci. Ukończyła kurs certyfikacyjny w Mehrit Centre. Aktualnie kształci się na kolejnym stopniu, facylitatora, u dr Stuarta Shankera . Uczestniczyła w licznych szkoleniach i konferencjach m.in SELF-REG dla specjalistów, praca z rodziną dziecka niepełnosprawnego, wczesne interwencje w przypadku traumatycznych zdarzeń, kurs terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach. Jest certyfikowanym trenerem edukacji Heroic Imagination Project prof. Philipa Zimbardo. Posiada doświadczenie w pracy grupowej i indywidualnej z dziećmi, które doświadczają różnych problemów.