DZIEŃ POEZJI

W piątek przedszkolaki obchodziły Światowy Dzień Poezji. Wszystkie dzieci przygotowały swoje ulubione wiersze, z których stworzyliśmy wspaniałe zbiory do codziennego czytania. Dodatkowo Smerfy stworzyły swoją bajkę, nadały jej tytuł oraz rysując ilustracje. Natomiast Tygryski  przygotowały inscenizację wiersza „Rzepka” J. Tuwima.

     

     

NAUKA PRZEZ DOŚWIADCZENIE

W różny sposób pobudzamy wyobraźnię i pokazujemy alternatywne metody nauki. Podczas zajęć, w formie kreatywnej poznawaliśmy zwyczaje i komunikację ludzi pierwotnych. Zastanawialiśmy się co mogły oznaczać ich rysunki, czym tworzyli malowidła  na skałach i dlaczego tak często odbijali swoje dłonie? Wykorzystanie metod montessoriańskich to jest to, co Nasze Przedszkolaki uwielbiają. Wyobraźnia, współpraca, ciekawość świata, dzielenie się zasobami do pracy, motoryka mała.. Nasze jaskinie wspomagały wiele elementów rozwoju psychoruchowego Dzieci.

     

     

   

DZIEŃ KOBIET

W Dniu Kobiet w naszym przedszkolu chłopcy stanęli na wysokości zadania i wręczyli koleżankom dyplomy i drobne upominki. Później Jeżyki świetnie się bawiły na warsztatach babeczkowych, a własnoręcznie zrobione cudeńka pełne były owoców! Wszystko zostało zjedzone co do ostatniego okruszka :)

     

   

DZIEŃ DINOZAURA

26 lutego przedszkolaki świętowały - dzień dinozaura. Przenieśliśmy się w prehistoryczny świat pełen informacji o dinozaurach. Braliśmy udział w przeróżnych zabawach tropem tych niezwykłych stworzeń. Wykonaliśmy kącik dla dinozaurów oraz mnóstwo ciekawych prac plastycznych.

       

     

 

MARZEC W SMERFACH

 

I TYDZIEŃ „Mali odkrywcy”

- poznajemy głoskę „p”,

- rozwijamy wiedzę o planetach, kosmosie i gwiazdach i słońcu,      

- doskonalimy percepcję wzrokową,

II TYDZIEŃ „Tajemnice świata”

- poznajemy głoskę „w”,

- poznajemy najważniejsze dla ludzi wynalazki,

- rozwijamy słuch fonemowy,

III TYDZIEŃ „Nadchodzi wiosna”

- poznamy głoskę „c” i liczbę 8,

- dostrzegamy zmiany zachodzące w przyrodzie,

- ćwiczymy liczenie,

- rozwijamy myślenie przyczynowo- skutkowe,

IV TYDZIEŃ „Wiosna tuż-tuż”

- poznamy głoskę „j”,

- poznajemy pracę rolnika i jej znaczenie dla każdego z nas,

- klasyfikujemy zwierzęta,

- rozwijamy motorykę małą.

 

Piosenka miesiąca „ Przyszła wiosna do niedźwiedzia”

Przyszła wiosna do niedźwiedzia:

- zbudź się misiu, zbudź!

Pogłaskała słonkiem,

dzyń, dzyń leśnym dzwonkiem.

Zbudź się misiu, zbudź się misiu,

a on śpi i już!

2. Przyszła wiosna do niedźwiedzia:

- zbudź się misiu, zbudź.

Burzą grała, grzmiała,

gromem zahuczała.

Zbudź się misiu, zbudź się misiu,

a on śpi i już!

3. Nadleciała pszczółka mała:

- zbudź się misiu, zbudź.

Bzyku, bzyk do ucha,

widział kto leniucha!

Ledwie pszczółka bzyk, bzyknęła

niedźwiedź krzyknął - MIÓD!

 

FILOMATA realizuje projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach RPO-EFS
MOC MOŻLIWOŚCI
zobacz szczegóły