RAMOWY PLAN DNIA
6.00 – 8.45 Przychodzimy do przedszkola
• zabawy swobodne dzieci w grupach łączonych,
• zabawy dowolne w kącikach zainteresowań,
• zajęcia ruchowe lub ćwiczenia poranne,
9.00 – 9.30 Śniadanie
• wyrabiamy nawyki i czynności higieniczne, związane z samoobsługą dziecka, przygotowaniem do śniadania i kulturą spożywania posiłków
• doskonalimy umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków,
9.30 - 13.15 Zajęcia w grupach – uczestniczymy w zabawach i zajęciach edukacyjnych
• zajęcia wychowawczo-dydaktyczne, realizowane zgodnie z programem wychowania przedszkolnego, wyzwalające aktywność dziecka w różnych sferach rozwojowych,
• inspirowanie i organizowanie przez nauczyciela poznawczej, twórczej i werbalnej działalności dzieci, zabawy na świeżym powietrzu: zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery wycieczki; wyjścia do kina itp.,
• rozwijamy samodzielność dzieci,
• zabawy dowolne,
• zajęcia wynikające z planu zajęć dodatkowych,
12.30 - 13.15 Obiad w grupach 3 i 4-latków
13.15 - 14.00 Obiad w grupach 5 i 6-latków
• wyrabiamy nawyki - czynności higieniczne, związane z samoobsługą dziecka, przygotowaniem do obiadu i kulturą spożywania posiłków, obiad,
• czynności higieniczne po posiłku, mycie zębów,
13.15 – 14.45 Relaks po obiedzie, popołudniowe zajęcia edukacyjne
• zajęcia relaksacyjne,
• bajkoterapia,
• muzykoterapia,
• zajęcia ujęte w planie tygodniowym grupy,
• zajęcia wynikające z planu zajęć dodatkowych,
14.45 – 15.00 Podwieczorek I
• wyrabiamy nawyki i czynności higieniczne, związane z samoobsługą dziecka i kulturą spożywania posiłków, przygotowanie do podwieczorku,
15.00 – 15.30 Zajęcia popołudniowe
• zabawy dowolne zgodne z zainteresowaniami dzieci,
• zajęcia wynikające z planu zajęć dodatkowych,
15.30 – 15.45 Podwieczorek II
• wyrabiamy nawyki i czynności higieniczne, związane z
samoobsługą dziecka i przygotowaniem do podwieczorku,
15.45 – 18.00 Zabawy popołudniowe
• zajęcia w grupach łączonych lub indywidualne,
• zabawy integracyjne, konstrukcyjne, manipulacyjne, plastyczne, gry stolikowe,
• podsumowanie wydarzeń dnia - utrwalamy poznane wierszyki i piosenki,
• swobodne zabawy w kącikach zainteresowań.
